maandag, maart 27, 2006

Handig?


Ik heb een PDA gekregen, en dat staat natuurlijk voor 'peronal digital assistent'. Niet voor mijn verjaardag, maar van het bedrijf. Dan kan ik nog efficiënter ......., tsja, wat eigenlijk?
Mijn agenda bijhouden? Met het grootste gemak maak ik een driedubbele afspraak in mijn papieren agenda, terwijl ik op de rijksweg aan het tuffen ben. Dat gaat echt niet met de PDA, waar de stylus op het juiste plekje van het touchscreen moet komen om in de buurt van het vastleggen van de afspraak te geraken. Als eindelijk de juiste dag gevonden is, dan moet er nog een plaats worden ingevuld, en natuurlijk een contactpersoon. Ergens moet dan ook nog de naam van het bedrijf komen te staan. Als dan eindelijk de afspraak is gemaakt, dan zie je op de dagkalender wel de afspraak, maar om te zien wáár en met wie, dan moet je er met de stylus weer op klikken. Praktijkvoorbeeld:

Hoi Erik, een afspraak maken, natuurlijk jongen. Even de auto parkeren, ja nog even, daar is plek. Gelukkig heb ik de PDA stand-by, dat scheelt weer opstarttijd. Ik weet dat Erik in Groningen werkt, maar wanneer zit ik daar weer in de buurt? Ik tik van alles aan op het scherm en zie het zo snel niet. Gelukkig heb ik gisteravond mijn papieren agenda bijgewerkt en kan ik de afspraak met Erik snel maken.

Overigens schaakt de PDA als geen ander en wijst hij mij via TomTom de weg. Ik moet gewoon even ontdekken waar hij wèl goed in is.